zondag 8 februari 2009

Ding 9 Web 2.0



Na 8 dingetjes doorgewerkt te hebben ga ik een beetje de mogelijkheden van web 2.0 ontdekken. Tot voor de start van de cursus heb ik er zelf eigenlijk nooit gebruik van gemaakt, wel over gelezen, gehoord etc., het zbdigitaal blog van onze internet goeroe af en toe gevolgd, maar daar is het dan wel bij gebleven.
Nu ik er zelf met de cursus 23dingen mee aan de slag moet, ben ik over een aantal dingen (gematigd) enthousiast. Het bloggen als communicatiemiddel zal voor mij nooit iets worden vrees ik. Ik ben niet het type om regelmatig te publiceren wat me bezig houdt en vervolgens ook nog eens te reageren op een ander. Wat is er mis met de "gewone" communicatiemiddelen? Ook daar neem ik soms bewust afstand van. Bijv. een gsm is geen standaard product in mijn handbagage. Heerlijk om af en toe niet bereikbaar te zijn!!! Bovendien denk ik dat het net ook behoorlijk vervuild is met zooi waar niet iedereen op zit te wachten. Wat voor mij doorslaggevend is: chronisch gebrek aan (werk) tijd om dit allemaal te volgen.
Het werken met RSS in een netvibes pagina vind ik daarentegen wel heel nuttig. Heb meteen een aantal voor mij belangrijke werkgerelateerde feeds erin gezet die er hopelijk voor gaan zorgen dat ik op het punt van het bijhouden van relevante info wat tijd ga uitsparen.
Het knutselen met foto's vind ik erg leuk, maar toch veelal spielerei in de prive-sfeer. Daarbij de kanttekening makend dat ik zeer terughoudend ben met het plaatsen van "familie" kieken in online webalbums. Helaas denkt niet iedereeen er zo over en gooit men de hele boel gewoon online. over vervuiling gesproken!! Wel zijn er leuke toepassingen met afbeeldingen te bedenken voor het promoten van bijv. nieuwe diensten en producten van de OBD op de website, digitale nieuwsbrieven etc. RSS kan een belangrijk middel worden om onze klanten (onderwijs, bibliotheken) te informeren.

schatkistje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten