dinsdag 20 januari 2009

Ding 4 Werken met RSS

Het aanmaken van een netvibes account ging redelijk vlot. Dit mag eigenlijk ook wel want het was me al eens eerder uitgelegd door Edwin, volgens mij al meer dan 1 jaar geleden. Toen snapte ik het redelijk en zag het gemak er best van in. maar ja als je er vervolgens nooit meer naar kijkt dan is het vergeefse moeite geweest. Met frisse moed ben ik opnieuw begonnen vanmorgen. Gewapend met de achtergrondinformatie heb ik de pagina met heel wat RSS feeds gevuld. Of ik het allemaal zal lezen blijft de vraag....In ieder geval moet ik er een routine van maken om dagelijks netvibes mee op te starten. Nu ben ik regelmatig te laat met het openen van diverse nieuwsbrieven in mijn postbus en ga ik te weinig naar websites met werkgerelateerd nieuws.
Via Jacolien heb ik vandaag geleerd om een site die geen rss feed heeft er toch zelf eentje te maken mbv een programma http://page2rss.com.

Voor mij een zinvolle opdracht ding 4

schatkistje

2 opmerkingen:

  1. Toch mooi dat "oud-cursisten" je eindje aan de hand meenemen.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hardstikke goed om te horen. Veel plezier met netvibes-se enne pas op hoor kan soms ook verslavend werken!!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen