woensdag 28 januari 2009

Ding 6 + 7 Ontdek en verken Flickr

Natuurlijk heb ik al meerdere malen foto's gezocht en bekeken in dit programma, maar heb nooit de moeite genomen om er zelf iets op te plaatsen. Gebruiken ja.... maar "meedoen" uhhh, dat is nog een brug te ver. Foto's maken doe ik met veel plezier, vooral tijdens vakanties, met wisselende resultaten. De behoefte om dit nu met vele anderen te delen is nog niet echt aanwezig. Het sorteren en bewerken voor een eigen digitaal album is al giga veel werk, laat staan dat ik daar weer een selectie voor moet maken om te publiceren op Flickr. Toch vind ik het zelf wel erg leuk om digitaal te speuren op een geografische kaart (bijv. Google Maps) waarbij ik op verschillende plaatsen verrassend mooie foto's te zien krijg. Soms denk ik stiekem: ik heb ze mooier. Misschien moet ik er meer vanuit gaan dat anderen ook van mijn foto's zouden kunnen genieten.
Bij gebrek aan bibliotheekfoto's (er zijn zeker toepassingen denkbaar voor de bieb) heb ik om te oefenen gewerkt met wat eigen foto's van een wandeling naar de top van de hoogste berg van Schotland, de Ben Nevis. Het is me niet gelukt om hier te linken naar de foto-set op Flickr. Hebben jullie een tip? Verder heb ik ook de foto's gekoppeld aan "my map" op Flickr.
Ga zeker ook nog wel wat doen met Picasa, een programma wat ik al een beetje ken.

schatkistje

2 opmerkingen:

  1. Ik heb het inderdaad op dezelfde manier gedaan, de url van de set geplakt maar er gebeurde niets... Kunnen we er samen een keer naar kijken?
    anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is al gelukt dus: zie blogpost ding 7

    BeantwoordenVerwijderen